Devonport en Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van PeterEmmy Lamers - WaarBenJij.nu Devonport en Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van PeterEmmy Lamers - WaarBenJij.nu

Devonport en Auckland

Door: Emmy

Blijf op de hoogte en volg PeterEmmy

03 Maart 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

NZ 1 maart vrijdag
Onze laatste hele dag in NZ. We vertrekken van Omapere langs de westkust via Warkworth naar Auckland, naar de wijk Devonport. Deze wijk ligt aan de overkant van downtown Auckland. Om 15.00 uur komen we aan in The Captains Landing. Een wel heel luxe accommodatie staat tot onze beschikking: 2 slaapkamers (eentje voor de koffers), 1 badkamer en een ruime zitkamer. Aan de voorkant kijken we uit over de baai van Auckland en met 4 minuten lopen zitten we op de ferry naar Auckland. Wat een mega stad met een mooie skyline. Eens kijken of ik die vanavond kan fotograferen. We lopen wat door de stad en het valt op dat op de drukke kruispunten alle voetgangers tegelijk mogen oversteken, ook diagonaal. Dat is nog eens efficiënt voor de voetgangers. Daarna mag het verkeer weer. We gaan naar boven in de Skytower, 53 etages hoog voor een prachtig uitzicht over de stad. Daarna weer met de ferry terug voor een laatste diner in Devonport. Een heel gezellig plaatsje met veel restaurants en barretjes. Vanavond nog een laatste borrel en dan zit het erop in NZ. Maar….nog op naar Fiji!