Auckland-Fiji - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van PeterEmmy Lamers - WaarBenJij.nu Auckland-Fiji - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van PeterEmmy Lamers - WaarBenJij.nu

Auckland-Fiji

Door: Emmy

Blijf op de hoogte en volg PeterEmmy

03 Maart 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

NZ 2 maart zaterdag
Vandaag na een leuk gesprek met en een heerlijk ontbijt van Margaret van “the Captains Landing” in Devonport aan de “waterfront” gaan we op weg naar Auckland Airport voor onze vlucht naar Nadi op de Fiji-eilanden. Margareth is getrouwd met Bo een kapitein en ze heeft altijd met hem meegevaren. Op een van haar reizen is ze in Vlissingen beland en in contact gekomen met de Bosse Bol. Ik ga haar het recept sturen, want ze weet nog precies hoe heerlijk ze ze vond! Om 15.30 gaan we de lucht in. De vlucht duurt 2.50 uur en met een uur tijdsverschil landen we om 17.20 op Nadi airport. We durven het bijna niet te zeggen, maar het regent pijpenstelen. Dat is wel even iets anders dan de 6 weken NZ, waar we altijd boven de 23 graden hadden en slechts 1 hele dag regen en een bui in de ochtend. Het is om 18.00 uur aardedonker en het giet van de lucht. We wisten wel dat het regenseizoen nog tot april duurt, maar dit valt tegen. Het is wel heel warm. We hebben een “meet and greet” op de luchthaven van een wel heel onbestemde figuur, een “ladyboy”, hij brabbelt iets in het Fiji’s en hangt ons een steentje aan een ketting om. Dan gaan we met een taxi naar het hotel. Aardedonker en heel veel regen. Morgen misschien droog? We wachten het maar af en zien wel. Om 9.00 uur moeten we klaar staan in de lobby, dan gaan we naar ons tropische resort op een van de eilanden. Ach en ook onder een afdak kan je relaxen. En zwemmen doen we evengoed wel. We zijn wel op Fiji! En regen laat onze tropische pret niet bederven. De mensen hier zeggen dat we ook de zon nog wel te zien krijgen en dat het vaak in de middag regent. Het is nu 20.45 uur en het is droog!